Negatywne stereotypy na temat kobiet w nauce dają o sobie znać w nieoczywisty sposób. Prezentowanie kobiet jako osób, które osiągnęły coś ważnego w danej dziedzinie nauki czasem sprawia, że odbiorcy uznają tę dziedzinę za mniej atrakcyjną - pokazały badania prowadzone w Polsce. Zespół z Uniwersytetu Wrocławskiego opisał na łamach "Science Education" tzw. odwrotny efekt Matyldy.
Zaloguj się i przeczytaj bezpłatnie całą treść artykułu.
Nie masz jeszcze konta dostępowego?
Zarejestruj się bezpłatnie, a otrzymasz:
* dostęp do wszystkich doniesień oraz pełnych tekstów artykułów naukowych w naszej Czytelni,
* prawo do bezpłatnego otrzymywania newslettera "Aktualności TERAPIA" z przeglądem interesujących i przydatnych wiadomości ze świata medycyny oraz systemu ochrony zdrowia w Polsce i na świecie,
* możliwość komentowania bieżących wydarzeń oraz udziału w ciekawych quizach i konkursach.
Zapraszamy serdecznie, dołącz do naszej społeczności.
Dodaj komentarz