Aktualności

2025-10-25

Jak rozmawiać z dzieckiem o wojnie, kryzysach i zagrożeniach klimatycznych?

"Dziecko nie ma narzędzi, by oddzielić informację od emocji, więc może odebrać obraz jak realne zagrożenie. Rodzice często zakładają, że skoro dziecko nie pyta, to nie wie. Tymczasem wojna dociera do niego przez media społecznościowe, rozmowy rówieśników, a nawet nerwowe reakcje dorosłych. Milczenie rodziców tylko potęguje lęk" – tłumaczy psycholog Katarzyna Lisowska-Bojar z sieci szkół Academy International.

Zdjęcie: Photogenica.

Zaloguj się i przeczytaj bezpłatnie całą treść artykułu.

Nie masz jeszcze konta dostępowego?
Zarejestruj się bezpłatnie, a otrzymasz:
* dostęp do wszystkich doniesień oraz pełnych tekstów artykułów naukowych w naszej Czytelni,
* prawo do bezpłatnego otrzymywania newslettera "Aktualności TERAPIA" z przeglądem interesujących i przydatnych wiadomości ze świata medycyny oraz systemu ochrony zdrowia w Polsce i na świecie,
* możliwość komentowania bieżących wydarzeń oraz udziału w ciekawych quizach i konkursach.
Zapraszamy serdecznie, dołącz do naszej społeczności.

Komentarze

tcl - śr., 10/29/2025 - 14:59

Nie udowodniono, że zmiany klimatu mają charakter antropogeniczny i że człowiek poprzez manipulowanie emisją CO2 może na nie wpływać, więc lepiej dziecka nie niepokoić. Na zmienność parametrówo udowodnionym wpływie na klimat (kąt nachylenia Ziemi do płaszczyzny orbity, kąt odchylenia Ziemi od osi obrotu oraz na odległość Ziemi od Słońca) ludzkość wpływu nie ma i mieć nie będzie. Ważniejsze są zachęcanie dzieci do rzadszego korzystania ze smartona i nauka krytycznego (a nie stadnego) myślenia.

tcl - śr., 10/29/2025 - 15:00

Nie udowodniono, że zmiany klimatu mają charakter antropogeniczny i że człowiek poprzez manipulowanie emisją CO2 może na nie wpływać, więc lepiej dziecka nie niepokoić. Na zmienność parametrówo udowodnionym wpływie na klimat (kąt nachylenia Ziemi do płaszczyzny orbity, kąt odchylenia Ziemi od osi obrotu oraz na odległość Ziemi od Słońca) ludzkość wpływu nie ma i mieć nie będzie. Ważniejsze są zachęcanie dzieci do rzadszego korzystania ze smartona i nauka krytycznego (a nie stadnego) myślenia.

Dodaj komentarz